Friday, November 30, 2012

Sirih Junjung Simple

Dalam adat melayu sirih junjung merupakan salah satu simbolik yang amat penting terutamanya dalam adat perkahwinan.. Dan di dalam zaman moden sekarang sirih junjung masih menjadi simbolik di majlis2 perkahwinan. Gubahan yang menarik akan memukau setiap mata yang memandang.. Bagi sesetengah orang amat menyukai sirih junjung yang tinggi dan ada juga yang menyukai sirih junjung yang simple dan ringkas. Apa yang kite tahu sekarang daun sirih juga boleh di dapati dalam bentuk artificiaal yang boleh di simpan selama- lamanya tanpa takut daunnya akan layu.. So disini ade sedikit idea untuk dikongsi bersma..


from: mentaritimor


pic source : Google



from: gubahantaranbyzana



pic source: diamonddreamers

Yang simple lg senang kot untuk pengantin yang dari jauh.. takde la mase perjalanan kerumah pengantin perempuan semua bunga yang tinggi jatuh.. Kan dah ilang seri sirih junjung tu nanti.. Betul tak. Yang penting ade unsur sirih nye.. hehehe..

Selamat mencube:-)


IKLAN

FJ Homemade Logo
Menyediakan pelbagai homemade doorgift, pakej goodies bag, kek, cupcake, tart, choc chip cookies, moist choc cake doorgift, rainbow cake, cake in jar dan sebagai nya.. Klik Logo untuk ke homemade doorgift Melaka.



0 comments:

Post a Comment

Thanks for your commenting.. Leave your blog link and I will come to your blog :-)