Wednesday, September 3, 2014

Cara Renew Lesen SSM Melaka



Lesen perniagaan adalah amat penting sekarang. Ini dapat memberi satu perspektif yang positif kepada perniagaan kita. Tidak kisahlah kecil atau besar perniagaan itu. Ia bukan sahaja memberi impakpositif kepada pelanggan malahan dapat membuatkan para peniaga untuk lebih yakin dalam berniaga.

Jadi sesiapa yang ingin membuat pembaharuan lesen SSM bolehlah membuat urusan anda di UTC Melaka. Cepat Senang dan Mudah. Masa berurusan hari tu di SSM UTC hanya mengambil kurang  dari 10 minit . Kebetulan pada masa tu hanya ada seorang pelanggan (pergi awal pagi). Jadi tidak penat menunggu. Jika ramai mungkin mengambil masa dalam 15 minit.

Lokasi : UTC MELAKA (tingkat 3)

sebagai rujukan:
- Bawa IC & salinan.
- Lesen SSM yang telah tamat tempoh.
- Jika pemilikan bersama, boleh salah seorang yang membuat urusan di SSM.
- Jika lewat akan dikenakan kompoun (denda).Menigikut jangka masa kelewatan. Jika dah lewat lebih 12 bulan pemilik perlu membuat mendaftar semula.

Bayaran:
- Nama ted - RM60 setahun
- Nama Personal - RM30 setahun
- Cawangan - RM5 setahun bagi setiap cawangan

Penting:
- Untuk mengelakkan kesesakkan dikaunter sila isi siap-siap borang A1. Borang boleh dimuat turun dari website SSM atau boleh klik SINI (Borang A1). Rujuk Panduan Pembaharuan Pendaftaran Perniagaan. 

untuk maklumat lanjut mengenai SSM dan cara mendaftar yang lengkap anda boleh lah ke www.ssm.com.my.

IKLAN

FJ Homemade Logo
Menyediakan pelbagai homemade doorgift, pakej goodies bag, kek, cupcake, tart, choc chip cookies, moist choc cake doorgift, rainbow cake, cake in jar dan sebagai nya.. Klik Logo untuk ke homemade doorgift Melaka.

0 comments:

Post a Comment

Thanks for your commenting.. Leave your blog link and I will come to your blog :-)